Padel, interessant voor ieder bedrijf
Padel is een super snel groeiende sport en dat maakt het ook aantrekkelijk voor veel verschillende bedrijven. We zien dan ook dat de interesse van de zakelijk markt snel groeit. Er zijn veel locaties in stedelijke gebieden. Hierdoor is het mogelijk om na het werk meteen door te gaan om te padellen. In dit artikel staan we stil bij waarom Padel zo interessant is voor ieder bedrijf en hoe jij padel kunt gebruiken om je bedrijf te laten groeien.
Als bedrijf kun je de padelsport gebruiken om verder te groeien. Dat kan op verschillende manieren.
1. Padel is de ideale teambuilding activiteit
Padel is de ideale teambuilding activiteit. Naast dat het een vrij toegankelijke sport is die ook voor beginners leuk is, is het vooral ook een hele sociale sport. Je staat altijd met zijn 4’en op de baan. Hierdoor maak je met zijn vieren hetzelfde mee, wat voer is om nog lang bij stil te staan. Je kunt bij padel ook redelijk goed zelf bepalen hoe intensief je het speelt. Daarnaast is het ook helemaal geen dure activiteit. Ben je bijvoorbeeld met een man of 12, dan kun je 2 banen huren en zo mensen ook wat rust geven. Je bent dan voor minder dan €10 euro per uur met zijn allen aan het spelen.
Daarnaast houdt het je werknemers vitaal. Wanneer ze bijvoorbeeld via het vitaliteitsprogramma kunnen padellen zul je zien dat je werknemers over het algemeen meer tevreden zijn. Hierdoor blijven ze loyaal aan jou als werkgever. Een kleine investering met een grote opbrengst.
2. Padel als afsluiting van een klantdag
Ook met klanten is het de ideale activiteit om te doen. Zoals we eerder ook al schreven is padel vooral een heel sociale sport waarbij je makkelijk kunt instappen. Zelfs wanneer iemand dus niet eerder heeft gespeeld is het leuk. Daarnaast zien veel mensen het ook echt als een spelletje. Je kunt dan makkelijk doorwisselen en ondertussen even bij elkaar kijken en met elkaar kletsen.
3. De ideale manier van netwerken
Ook hier komt weer terug dat padel die hele leuke sociale sport is. Je maakt met zijn 4’en veel mee tijdens de rally en er is daardoor altijd veel om over na te praten. Het is dus fijn om tussen de games door wat te kunnen praten en netwerken, maar ook achteraf zijn er vaak faciliteiten om nog lekker iets te drinken en de relaties te verstevigen. Ook zijn er bij veel padelclubs ondernemersclubs of bedrijfstoernooitjes. Absoluut een mooie gelegenheid om te netwerken en zo nieuwe interessante relaties voor je bedrijf op te doen.
4. Padel sponsoring voor extra bereik
Naast het zelf doen van padel in allerlei vormen en maten, is ook sponsoring en bereik genereren een belangrijke manier om gebruik te maken van padel. Dit kan in verschillende vormen, door bijvoorbeeld samen te werken met padelclubs, spelers of toernooien te sponsoren of advertentieruimte in te kopen op websites als deze.
Er zijn veel grote merken die hier op dit moment gebruik van maken. Zo doet Cupra veel voor de padelsport en ook in Nederland is het één van de grootste sponsors op dit gebied. Dit is een mooie combinatie, gezien hun Spaanse achtergrond en imago. Ook andere grote merken stappen in. Zo sponsoren EY, Van Lanschot en Circus.nl de World Padel Tour in Amsterdam. Dit zijn toernooien die veel bezoekers trekken (50.000) en daarnaast ook goed bekeken worden op TV (Ziggo).
Het sponsoren of de sport gebruiken voor extra bereik en naamsbekendheid kan in alle vormen en budgettten. Beginnend bij een paar honderd euro.
5. Verwerk Padel in je product of bedrijf
Padel is populair. Het is een duidelijk groeiende sport en daardoor interessant om in te spelen op deze trend. Je kunt padel dan ook verwerken in je product. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een bedrijf dat reizen aanbiedt, en nu ook padel reizen naar Spanje in het assortiment opneemt. Of een kledingmerk dat speciaal voor padel een extra collectie ontwerpt. Zo zijn er talloze voorbeelden waarbij het mogelijk is om padel ook in je bedrijfsvoering op te nemen.
Al met al dus genoeg redenen om met je bedrijf de link te zoeken met padel. Wat kan de sport voor jouw bedrijf betekenen?